Australien

Halloj!
 
Anlände till Australien i tisdags kväll. Vilket betyder att jag nu har varit här i 5 dagar. Påväg från flygplatsen fick jag se en liten känguru, dock bara som hastigast men blev chockad att jag fick se en så fort. Tydligen är det ganska ovanligt har jag fått höra såhär i efterhand.
 
Första dagen sov jag till 15 eftersom jag inte sovit på över ett dygn, plus att Australien ligger 8 timmar före. For snabbt till en mataffär och köpte det nödvändigaste och sedan blev det mörkt redan vid 17 och då håller jag mig inne. 
 
Det finns ett stort shoppingcenter här som jag hunnit vara till 2 gånger. Idag köpte jag mig ett mysset, alltså en hoodie och mjukisar för att det är så galet kallt inne i huset. Jag kan vakna mitt i natten av att armen är svinkall för då har den hamnat utanför täcket. Kan gissa på att det är ca 15 grader bara. Ute är det inte mycket varmare heller, det har blåst otroligt mycket de senaste 3 dagarna och det är ganska kyliga vindar så jag satt i långbyxor och jacka på stranden idag. Inte riktigt vad jag förväntade mig av Australien, visserligen har dom "vinter" nu men trodde det skulle vara något varmare.
 
Huset jag bor i är riktigt stort, men jag har då bara ett rum och så är vi några som delar på badrum och kök. 3 st svenskar bor här så det är en liten trygghet att kunna falla tillbaka på svenskan om det är något man behöver fråga om eller liknande. Umgicks faktiskt med dom en stund igår och det var trevligt. Men för det mesta är jag själv och promenerar en hel del. Har gått 15 000 - 20 000 steg om dagen sedan jag kom hit. Idag värkte det faktiskt i fötterna, haha.
 
Tar och börjar avrunda här så blir det inte allt för långt. Återkommer förhoppningsvis imorgon. Ni får ha en trevlig dag och för mig är det snart godnatt!
 
Här hade vi precis landat i Bangkok, klockan 6 på morgonen och det var nästan 30 grader ute.
 
Dessa bilder är från idag sent på eftermiddagen, då är vattnet mycket närmare än vad det är på morgonen.
 
 

Kommentera här: