Nya Zeeland del 4

Tidigt på morgonen tog vi färjan över till södra ön där vi sedan blev fraktade till ett ställe kallat Kaiteriteri. Tyvärr regnande det när vi kom dit men morgonen där efter var det soligt och fint så vi tog en promenad innan bussen gick vidare mot nästa ställe. Så det var i princip bara det vi hann med i Kaiteriteri, lite synd faktiskt för stranden var jätte fin där, alldeles gyllene. 
 
Vidare mot ett litet ställe mitt i ingenstans stannade vi till vid en vacker sjö. Alltså denna vy var magisk! Jag kan inte ens beskriva känslorna jag fick där men det var så harmoniskt och vackert.
Väl framme där vi skulle övernatta, blev vi bjudna på middag och en trevlig solnedgång på stranden. 
 
Next stop: Franz Josef, känd för sina glaciärer.. typ. Vi fick ett erbjudande att åka med helikopter till en av glaciärerna och vandra i snön och isen i 3 timmar för typ 3500kr. Tror ni vi tog det eller? Nä. Alltså jag kände lite som så att, helikopter har jag redan åkt, visst super nice men att vandra i snö i 3 timmar när jag har minst 3 MÅNADER att vandra i snö hemma.. Nä, inte en chans. Men vi hittade på andra grejer nere på marken istället, som att fika, gå ut på finmiddag, promenera, manikyr osv. 
 

Kommentera här: